تاثیر آموزش کر بر فراگیری موسیقی کودکان

تاثیر آموزش کر بر فراگیری موسیقی کودکان
  • تاریخ ایجاد: 24 اردیبهشت 1402

تأثیر گروه کر بر آموزش موسیقی و مهارت های سلفژ چیست؟

پرورش گوش

آواز خواندن در گروه کر مستلزم آن است که کودکان از نزدیک به صداهای دیگر گوش دهند و صدای خود را با گروه ترکیب کنند. این می‌تواند توانایی آن‌ها را در تشخیص و باز تولید گام‌ها و فواصل مختلف، که مهارت‌های مهم در سلفژ هستند، بهبود بخشد.

جهت شرکت در کلاس آموزش سلفژ کلیک کنید.

Sight-singing

گروه‌های کر اغلب قطعاتی از موسیقی را اجرا می‌کنند که نیاز به Sight-singing دارند، یعنی بدون تمرین قبلی، موسیقی را در محل می‌خوانند و اجرا می کنند. این می تواند به کودکان کمک کند تا توانایی خود را در خواندن و تفسیر نت موسیقی، که یکی از جنبه های کلیدی سلفژ است، توسعه دهند.

تکنیک آواز

گروه های کر می توانند به کودکان کمک کنند تا تکنیک آوازی خود را بهبود بخشند، که برای آواز دقیق و رسا ضروری است. این شامل مهارت هایی مانند کنترل نفس، کیفیت لحن و دقیق و درست خواندن می شود که همگی می توانند به عملکرد موثر سلفژ کمک کنند.

حافظه موسیقی

یادگیری و اجرای موسیقی در گروه کر مستلزم حفظ ملودی، اشعار و هارمونی از سوی کودکان است. این می تواند به بهبود حافظه موسیقایی کلی آنها کمک کند، که برای تمرینات سلفژ که نیاز به یادآوری ملودی ها و ریتم ها دارند، مهم است.

به طور خلاصه، مشارکت گروه کر می تواند با بهبود آموزش گوش، توانایی Sight-singing ، تکنیک آوازی و حافظه موسیقایی تأثیر مثبتی بر مهارت های سلفژ کودکان داشته باشد.

رشد آوازخوانی

رشد آوازخوانی

آواز خواندن در گروه کر می تواند به کودکان کمک کند تا دامنه صوتی، کنترل و تکنیک خود را بهبود بخشند و همچنین گوش خود را برای هماهنگی و زیر و بم تقویت کنند.

جهت شرکت در کلاس های آموزش آواز کلیک کنید.

سواد موسیقی

کودکانی که در گروه‌های کر شرکت می‌کنند، اغلب در معرض طیف وسیعی از سبک‌ها و ژانرهای موسیقی قرار می‌گیرند، که می‌تواند به آنها کمک کند تا درک پیچیده‌تری از تئوری و ساختار موسیقی ایجاد کنند.

مهارت‌های اجرا

گروه‌های کر این فرصت را برای کودکان فراهم می‌کنند که در مقابل تماشاچیان اجرا کنند که می‌تواند به رشد اعتماد به نفس و حضور در صحنه کمک کند.

تأثیرات کر بر مهارت های رشدی کودکان چیست؟

درگیر شدن در فعالیت های آوازخوانی مزایای مختلفی دارد. این موارد برای همه سنین، از کودکی تا نوجوانی، تا سن بازنشستگی و فراتر از آن اعمال می شود. با پرورش تجارب مناسب، شایستگی آوازخوانی توسعه می یابد.

تقریباً بدون استثنا، همه می توانند با مهارت بخوانند و در طول عمر از خواندن لذت ببرند. در ادبیات پژوهشی مختلف، پنج حوزه اصلی از فواید گزارش شده از آوازخوانی وجود دارد، یعنی فواید جسمی، روانی، اجتماعی، موسیقی و آموزشی.

فواید بدنی آواز خواندن به موارد زیر مربوط می شود

عملکرد تنفسی و قلبی آواز خواندن هوازی

عملکرد تنفسی و قلبی آواز خواندن هوازی است زیرا نوعی ورزش است که کارایی سیستم قلبی عروقی بدن را بهبود می بخشد و فواید مرتبط با آن برای سلامت کلی دارد.

فعالیت هوازی اکسیژن رسانی به خون را افزایش می دهد که هوشیاری کلی را نیز بهبود می بخشد. (برای مثال، مطالعه‌ای در اکتبر 2007 نشان داد که تنفس اکسیژن خالص برای افزایش هوشیاری راننده مفیدتر از کافئین است.)

حتی زمانی که نشسته‌اید، آواز خواندن شامل فعالیت پویای قفسه سینه می‌شود و مزایایی برای ساختار زیربنایی و عملکرد مکانیسم تنفسی دارد.

گروه های عضلانی اصلی در قسمت فوقانی بدن تمرین می شوند. علاوه بر این، فعالیت هوازی با طول عمر، کاهش استرس و حفظ سلامت عمومی در طول عمر مرتبط است.

بهبود جریان هوا در دستگاه تنفسی فوقانی احتمالاً با باز نگه داشتن راه های هوایی (مثلاً برای مقابله با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا) فرصت های رشد باکتری ها را کاهش می دهد. به طور کلی، آواز خواندن فواید فیزیکی برای کل بدن دارد.

توسعه کنترل حرکتی ظریف و درشت در سیستم صوتی

توسعه کنترل حرکتی ظریف و درشت در سیستم صوتی هر چه بیشتر از سیستم صوتی به طور مناسب استفاده شود، مانند آواز خواندن سالم، آناتومی و فیزیولوژی زیربنایی پتانسیل خود را از نظر رشد و هماهنگی حرکتی درک می کند.

این در دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم است، زیرا زمانی است که اساس اساسی برای هویت آوازی مادام‌العمر و ارتباط مؤثر ایجاد می‌شود.

عملکرد عصب شناختی

عملکرد عصب شناختی رفتار آوازخوانی از نظر عصب شناختی چند موضعی است که در بسیاری از مناطق مختلف مغز شبکه ای شده است. اینها شامل رشد و تعامل بین بخش‌هایی از مغز است که به جنبه‌های موسیقی (مانند تن صدا، ریتم، آهنگ)، زبان (اشعار)، رفتار حرکتی ظریف، بصری اختصاص دارد.

مطالعه بیشتر : ریتم موسیقی چیست ؟

تصویرسازی و احساس تحقیقات جدید

تصویرسازی و احساس تحقیقات جدید همچنین نشان می‌دهد که آواز خواندن با شخص دیگری مانند آواز خواندن به تنهایی یا با ساز نیست، زیرا شامل حوزه‌های عصبی مرتبط با تعامل و هماهنگی اجتماعی انسان است.

فواید روانشناختی آواز به موارد زیر مربوط می شود

فواید روانشناختی آواز به موارد زیر مربوط می شود:

ارتباطات درون فردی و توسعه هویت فردی

ارتباطات درون فردی و توسعه هویت فردی، هم در موسیقی و هم از طریق موسیقی استفاده از صدایی مطمئن و سالم به یک خودپنداره مثبت و توانایی برقراری ارتباط ارتباط دارد.

آواز خواندن موفق باعث افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس عمومی و همچنین خودکارآمدی می شود. صدا جزء کلیدی شخصیت ماست. استفاده از آن منعکس کننده خلق و خوی ما و بهزیستی روانشناختی عمومی است که با خودمان و دیگران ارتباط برقرار می کند.

آواز خواندن یک فعالیت تهاجمی

آواز خواندن یک فعالیت تهاجمی است آواز خواندن راهی برای احساسات ما فراهم می کند. از طریق فعالیت بدنی و تحریک سیستم غدد درون ریز مربوطه، آواز خواندن به ما اجازه می دهد تا احساس بهتری نسبت به خود و دنیای اطراف خود داشته باشیم.

از قبل از تولد، اولین تجربیات شنوایی ما آوازی است (از اولین شنیدن صدای مادر در داخل رحم) و تمام استفاده از صدا، از جمله آواز خواندن، با حالات عاطفی اصلی که در شرایط انسان نقش اساسی دارند، مانند شادی و غم در هم تنیده شده است.

ارتباطات بین فردی آواز خواندن

ارتباطات بین فردی آواز خواندن سالم ما را قادر می سازد تا پتانسیل خود را برای برقراری ارتباط با دیگران به حداکثر برسانیم. ما یاد می گیریم که هماهنگی صوتی زیربنایی خود را بهبود بخشیم، رنگ صدا را افزایش دهیم و تنوع عمدی را در ارتباطات صوتی خود تأثیر بگذاریم.

در واقع، برای 25 درصد از جمعیت شاغل، صدا یک ابزار حیاتی برای تجارت است (مانند معلمان، وکلا، روحانیون، فروشندگان تلفنی، بازیگران، خوانندگان، و افراد تجاری). آواز خواندن مکانیسم اصلی صدا را تمرین می دهد و قابلیت عملکردی آن را بهبود می بخشد.

مطالعه بیشتر : چگونه هوش موسیقی خود را افزایش دهیم؟

مزایای اجتماعی به موارد زیر مربوط می شود:

افزایش حس شمول اجتماعی توانایی آواز خواندن موفق به شدت با احساس مثبت شمول اجتماعی، احساس تعلق به جامعه ما مرتبط است. آواز خواندن با دیگران امکان روابط همدلانه با اطرافیانمان را افزایش می دهد.

آواز دسته جمعی، مانند گروه کر یا گروه کوچک، هویت گروهی مثبت و همچنین فواید جسمی و روانی ایجاد می کند.

فواید موسیقی مربوط به موارد زیر است:

تحقق پتانسیل موسیقایی

تحقق پتانسیل موسیقایی ما فعالیت آواز خواندن، تعامل فکری ما را با موسیقی تقویت می کند. این شامل درک ساختار موسیقی، جمله بندی، توسعه حافظه موسیقایی (شامل تکرار و تنوع) و رنگ آمیزی لحن، و همچنین سایر اجزای سازنده موسیقی (مانند زیر و بمی، ریتم، بلندی صدا) است.

ایجاد یک رپرتوار موسیقی انفرادی

ایجاد یک رپرتوار موسیقی انفرادی (چه به عنوان شنونده یا اجرا کننده یا هر دو) مزایای اجتماعی و شخصی همزمان از طریق افزایش احتمال درک همدلانه دیگران و خودمان با انواع آهنگ ها (موسیقی و متن) وجود دارد. تجربه، چه به تنهایی و چه در گروه.

مزایای آموزشی مربوط به:

افزایش دانش، درک و مهارت‌ها در مورد دنیای اطرافمان، هم در موسیقی و هم از طریق موسیقی. خواندن اشعار و خواندن موسیقی در همان مناطق عصبی قشر مغز برای رمزگشایی نمادها پردازش می شود.

به طور کلی… این فواید ترکیبی نشان می‌دهد که آواز خواندن یکی از مثبت‌ترین اشکال فعالیت انسانی است که از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و همچنین رشد فردی در همان زمینه‌ها حمایت می‌کند.

آواز خواندن از این جهت مهم است که اعتماد به نفس ایجاد می کند، عزت نفس را تقویت می کند، همیشه احساسات را درگیر می کند، شمول اجتماعی را ترویج می کند، از توسعه مهارت های اجتماعی حمایت می کند و جوانان را در سنین و توانایی های مختلف قادر می سازد تا با موفقیت گرد هم آیند تا چیزی خاص در هنر خلق کنند.

 

 

 

 

رای بدهید

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات