بهترین نوازنده های هنگدرام (هندپن)

بهترین نوازنده های هنگدرام
  • تاریخ ایجاد: 10 مهر 1401

ساز هنگ دارم با نام های هندپن و پنتام هم شناخته شده است. علت تفات نام آنها، تفاوت های خیلی جزئی در ساختمان این سازها است ولی همه صدای مشترکی دارند.

این ساز در سال 2000، توسط دو پرفسور فیزیک صوت سوئیسی اختراع و توسط کمپانی پن آرت برای اولین بار تولید شد و بعد از گذشت چند سال، کمپانی های دیگر توانستند به تکنولوژی ساخت این ساز دست پیدا کنند و تولید هنگ دارم به طور گسترده تری آغاز شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

موزیسین های بسیاری به نوازندگی هنگدرام (هندپن) روی آوردند و از این طریق طرفداران بسیاری در میان علاقه مندان برای آموزش هنگدرام پیدا کردند. همچنین این ساز از حدود سال 1394 وارد ایران شده و از حدود سال 1396 سازندگان ایرانی به تولید ساز هنگ دارم مشغول هستند.

در حال حاضر یکی از مهمترین بسترهای شناخت نوازندگان برتر جهان، شبکه اجتماعی you tube است و این امکان را برای تمامی افراد فراهم می سازد  که با این هنرمندان جهانی آشنا شوند.

ما در این مقاله به شناخت جزئی تعدادی از بهترین نوازندگان هنگدرام (تنها به استناد بیشترین بازدید های یوتیوب) می پردازیم.

Hang massive

آنها یک گروه دو نفره متشکل از دنی کاد و مارکوس آفبیت هستند.

آنها در سال 2011 ویدیویی به نام «یک بار دیگر» در یوتیوب آپلود کردند. این فیلم که در Bath در بریتانیا فیلمبرداری شده، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و تا به امروز بیش از 40 میلیون بار دیده شده است که بیش از نیمی از مجموع 71.8 میلیون بازدید در کانال YouTube Hang Massive را داشته است. با 363000 دنبال کننده، به جرات می توان گفت که Hang massive محبوب ترین گروه نوازندگان هنگدرام در You tube در حال حاضر است.

Daniel waples

او به طور خود آموز از سال 2007، به این ساز پرداخت و یکی از پرطرفدارترین نوازندگان هنگدرام یا هندپن در جهان است. او بیش از 16 میلیون بازدید از ویدیوهای خود در کانال you tube خود دارد و تا کنون محبوب ترین نوازنده انفرادی هنگدرام است.

Mumi handpan

او یک عضو جدید درلیست از پرطرفدارترین نوازنده‌های هنگدرام (هندپن) است، هرچند نواختن ساز را در دوران کودکی شروع کرده‌اند. چیزی که او را در اینجا متمایز می کند این است که او سازها را نیز می سازد. او کاور آهنگ «nothing else matters» با Handpan گذاشت و اکنون به 2 میلیون بازدید نزدیک شده است. با آن، تعداد دنبال کنندگان او به سرعت در حال افزایش است.

او هندپن را به طرز شگفت‌انگیزی می نوازد و نت های پیچیده ای از ساز به صدا در می آورد و همچنین زیبا می خواند.

Yatao

یک گروه دو نفره آلمانی از بهترین نوازندگان هنگدرام، متشکل از مالت مارتن و الکساندر مرکس هستند. آنها یاتائو را در سال 2014 تشکیل دادند. اجراهای زنده اغلب بداهه هستند و سازهای دیگری مانند digeridoo استفاده می شود. یکی از این اجراها تنها در یوتیوب بیش از 5 میلیون بازدید به دست آورده است.

Adrian portia

او از ملبورن استرالیا و نوازنده بسیار ماهر سازهای کوبه ای و درامز است. او در نوازندگی هنگدرام سبک منحصر به فردی دارد و در سراسر جهان اجرا می کند. او همچنین نیمی از گروه دوتایی Pangaroos را با جرمی دیفی تشکیل می دهد.

Nadishana

نوازنده چند ساز که اهل سیبری است و در برلین مستقر است. ویدیوهای او بیش از ده میلیون بازدید در یوتیوب به دست آورده است و او یکی از بهترین نوازندگان هنگدرام یا هندپن در حال حاضر است.

بهترین نوازنده هنگدرام

بیشتر بخوانید: 5 تفاوت بین تانکدرام با هنگدرام که باید بدانید!

Rafael Sotomayor

رافائل سوتومایور در رسانه های اجتماعی که احتمالاً بیشتر به عنوان بنیانگذار «هنر فیوژن» یا به اختصار TAOF شناخته می شود، یک نوازنده حرفه ای هنگدرام یا هندپن است.

او که اغلب در حال اجرا با چندین هنگدرام به طور همزمان، با استفاده از ایستگاه های حلقه و موارد دیگر دیده می شود، مرزهای نوازندگی هنگدرام را مدام جابجا می کند.

Kabeção

یک کاوشگر صدا، و همچنین نوازنده هنگدرام بسیار ماهر. اوبه افزایش امکانات موسیقایی هنگدرام یا هندپن ادامه می دهد و در حال نواختن چندین ساز به طور همزمان دیده می شود.

Dante Bucci

“یکی از تأثیرگذارترین و منحصر به فردترین نوازندگان امروزی هنگدرام”، نقل قولی بود که دانته را به خاطر اجراهای هنگدرام قبل از مرگ نابهنگامش در سن 34 سالگی هدف قرار داد.

مطمئناً وقتی می‌بینید که او چه کاری می‌توانست انجام دهد و چه صدایی را که ازهندپن تولید می‌کرد، باید او را یکی از بهترین نوازندگان هنگدرام به حساب آورد.

Sam maher

سام یکی از محبوب‌ترین نوازندگان هندپن یا هنگدرام در سال 2019 است، به لطف ویدیوی زیرزمینی نیویورک که در کانال BUSKRS منتشر شده است.

Davide swarup

او یکی از نوازندگان هنگدرام است که عملکرد او حتی توسط خود او قابل پیش بینی نیست. او ادعا می کند که اجازه می دهد موسیقی در حالی که او در حالت خیال می نوازد به سراغش بیاید.

مطمئناً چیزی در موسیقی او وجود دارد که باعث می شود به گوش دادن ادامه دهید. سه میلیون بازدید ویدیو در You tube این را تایید می کند.

Manu Delago

مانو یک نوازنده اتریشی است که در لندن در بریتانیا مستقر است. سبک نوازندگی هنگدرام او بسیار تجربی است، همانطور که با آخرین پروژه او “Manu Delago Handmade” نشان داده شد. این گروه علاوه بر هنگدرام، دارای بیت های الکترونیکی و طیفی از سازهای زهی است.

جهت ثبت نام در کلاس های موسیقی میتوانید با اساتید با تجربه و حرفه ای آموزشگاه موسیقی چکاد همراه باشید.

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات