آیا ناخن در نوازندگی پیانو مشکل ایجاد می کند؟

ناخن در نوازندگی پیانو
  • تاریخ ایجاد: 05 آذر 1401

کلیک، کلیک، صدایی  شبیه به خوردن میخ هایی روی تخته سیاه است، فقط کمی بدتر. برای هر معلم پیانو، صدای کلیک ناخن ها روی کلیدها در حین نواختن یک دانش آموز به عنوان یکی از بدترین صداهای شناخته شده برای انسان محسوب می شود. شاید این کمی افراطی باشد، اما شما تصویر را دریافت می کنید. در حقیقت، طول ناخن بیشتر از ترجیح شخصی مربی شماست. ناخن های شما یا به توانایی شما کمک می کند یا مانع از آن می شود. در این مقاله می خواهیم ببینیم آیا واقعا ناخن در نوازندگی پیانو مشکل ایجاد می کند.

جهت مشاهده آموزش پیانو اینجا کلیک کنید

آیا می توان با ناخن های بلند پیانو زد؟

شما می توانید پیانو را با میخ های بلند بنوازید، اما در این صورت مجبورید با انگشتان صاف بنوازید تا از صدای “کلیک” ناخن هایتان که به کلیدها برخورد می کند جلوگیری کنید. نواختن با انگشتان صاف به این معنی است که شما در سرعت نواختن قطعات، تنوع صداهای مختلف که می توانید از پیانو به دست می آورید و میزان کنترل کلی خود بر نواختن خود محدود هستید.

در حالت ایده‌آل با پیانو، بیشتر اوقات می‌خواهیم انگشتان ما به طور طبیعی کمی خمیده باشند، به طوری که بالشتک‌های نوک انگشتان ما همان چیزی باشد که با کلیدهای پیانو در تماس است.

ناخن های بلند روی قسمتی از نوک انگشتان رشد می کنند، به این معنی که وقتی انگشتان خود را منحنی می کنید، این ناخن ها هستند که به جای پوست با کلیدها در تماس هستند. یا با ضربه مداوم ناخن به کلید برخورد می کنید، یا معمولاً مجبور می شوید فقط با انگشتانتان صاف تر بنوازید.

همانطور که گفته شد، اگر مایل به پذیرش این محدودیت ها هستید، هیچ چیز مانع از نواختن پیانو با ناخن های بلند نمی شود. اگر ناخن‌های بلندی دارید، ممکن است متوجه شوید که به مرور زمان از محدود کردن نواختن پیانو از آنها ناامید می‌شوید و ممکن است تصمیم بگیرید که ارزشش را دارد که آنها را کوتاه کنید، یا ممکن است همچنان احساس کنید که داشتن ناخن بلند برایتان مهم‌تر است. در هر صورت داشتن ناخن در نوازندگی پیانو توسط اساتید این رشته توصیه نمی شود.

چه چیزی به عنوان ناخن “کوتاه” در نظر گرفته می شود؟

طول دقیق ممکن است تا حدی به ترجیح بستگی داشته باشد، اما به طور کلی، ناخن‌های شما باید به اندازه‌ای کوتاه باشند که بتوانید به راحتی کلید را با کل بالشتک انگشت خود احساس کنید و برای اینکه ناخن‌های بلند انگشتان خود را جابجا کنید، نیازی به تغییر موقعیت دست، مچ یا بازو نداشته باشید. به طورکلی ناخن در نوازندگی پیانو شما مشکلی ایجاد نکند.

جهت مشاهده دوره ها به صفحه آموزشگاه موسیقی بروید.

مزیت ناخن های کوتاهتر

مزیت ناخن های کوتاهتر در نوازندگی پیانو

در حالی که ناخن‌های کوتاه‌تر ممکن است ظاهر مورد نظر شما نباشد، انتخاب زیبا نگه داشتن و کوتاه کردن آن‌ها به چند روش مختلف نوازندگی پیانو شما را بهبود می‌بخشد:

  1.     کمک میکند حالت منحنی دست را حفظ کنید: ناخن‌های کوتاه‌تر در نوازندگی پیانو به شما این امکان را می‌دهد که وضعیت دست را خمیده و آرام داشته باشید. با خم کردن انگشتان خود، طول هر یک را تقریباً یکسان می کنید و به هر انگشت توانایی بازی برابر می دهید. یک موقعیت منحنی نیز معادل کشش کمتر در حین نوازندگی است.
  2.     کنترل بیشتر: اینکه بتوانید کلید را با بالشتک انگشت خود حس کنید، لمس بهتری روی صفحه کلید به شما می دهد و به شما امکان می دهد با کنترل بیشتری نوازندگی پیانو کنید.
  3.     سرعت بیشتر: برای مسیرهای پیچیده تر، هیچ چیز مانند ناخن های انگشت کوتاه نیست. در مورد آن فکر کنید. مانیکور فرانسوی شما ممکن است کاملاً زرق و برق دار باشد، اما زمانی که سعی می کنید هر چیزی را سریع انجام دهید، کمک چندانی نخواهد کرد. ناخن های بلند به سادگی مانع نواختن پیانو شما می شوند و شما را به هم می ریزند!
  4.     بیان بیشتر: ناخن‌های کوتاه‌تر در نوازندگی پیانو به شما فرصت بیان بیشتر در نواختن را می‌دهد. اینکه بتوانید کلید را با تمام صفحه انگشت خود احساس کنید به شما امکان کنترل بیشتر بر عمق کلیدها و در نتیجه امکان ایجاد کنتراست و حساسیت و پویایی بیشتر را می دهد.

مضرات ناخن های بلندتر

  1.     صدا: همانطور که گفته شد، صدای کلیک ناخن روی پیانو نه تنها آزاردهنده است، بلکه به راحتی می تواند حواس نوازنده و شنونده را پرت کند. شما نمی خواهید تنها چیزی که مخاطب شما از اجرای شما می شنود و به خاطر می آورد، ناخن های شما باشد.
  2.     شلختگی: ناخن‌های بلند نگه‌داشتن انگشتان روی کلیدهای پیانو را دشوار می‌کند. هرچه بلندتر باشند، انگشتان شما بیشتر می لغزند و روی کل کلیدها سُر می خورند. هیچ چیز سریعتر از نوازندگی شلخته یک عملکرد خوب را خراب نمی کند.
  3.     آسیب: ناخن های بلندتر در نوازندگی پیانو نه تنها بر عملکرد شما تأثیر منفی می گذارد، بلکه احتمال آسیب دیدگی شما را نیز افزایش می دهد. تصورش سخت است، اما زیاد پیش می آید که افراد ناخن‌هایشان به بین کلیدها گرفته‌ و ناخنشان بدجوری شکسته باشد. به این فکر کنید که می شد به راحتی از همه دردها جلوگیری کرد!

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سبک های گیتار

چرا ناخن های کوتاه من هنوز روی کلیدهای پیانو کلیک می کنند؟

اگر ناخن‌های کوتاهی دارید اما هنوز متوجه می‌شوید که ناخن‌هایتان روی کلیدهای پیانو می‌کوبند، ممکن است بیش از حد انگشتانتان را خم کنید. انحنای طبیعی که ما بیشتر اوقات از انگشتان خود می خواهیم در واقع کمتر از آن چیزی است که اغلب مردم فکر می کنند.

برای پیدا کردن حالت حلقه‌ای ملایم، اجازه دهید دست‌هایتان به طور طبیعی در کنارتان آویزان شوند و وقتی انگشتانتان را شل کردید، ببینید کجا می‌افتند. این احتمالاً زاویه مناسبی برای انگشتان شما در بیشتر مواقعی است که پیانو می‌نوازید.

امیدواریم متوجه مضرات ناخن در نوازندگی پیانو شده باشید و هرچه سریعتر اقدام به کوتاه تر شدن ناخن ها کنید.

 

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات