پایتخت موسیقی جهان کجاست؟

پایتخت موسیقی جهان کجاست؟
  • تاریخ ایجاد: 01 دی 1401

چه طرفدار راک اند رول، کانتری یا کلاسیک باشید، در هر یک از این مقاصد موسیقی شگفت انگیز چیزی برای دوست داشتن پیدا خواهید کرد.

هر یک از این شهرهای نمادین نقش اساسی در صنعت موسیقی داشتند. آنها زادگاه ژانرهای مختلف موسیقی و هنرمندان مشهور جهان (بیتلز، الویس و موتزارت و…) هستند. با ما همراه باشید تا پایتخت موسیقی جهان را بشناسیم.

جهت شرکت در کلاس های آموزش ساز های مختلف میتوانید به آموزشگاه موسیقی چکاد مراجعه کرده و اطلاعات لازم جهت ثبت نام در کلاس ها را از کارشناسان این آموزشگاه دریافت کنید.

وین:

اولین پایتخت موسیقی جهان قطعا وین است. اگر عاشق موسیقی کلاسیک هستید، وین مهد برخی از بزرگترین ارکسترهای جهان است.

وین که بیش از هر شهر دیگری در جهان آهنگساز دارد، پایتخت موسیقی کلاسیک در اروپا محسوب می شود. آهنگسازانی مانند موتزارت و بتهوون (آهنگساز پیانو) زندگی خود را در اینجا گذراندند و به تحصیل و آهنگسازی پرداختند. می‌توانید از تنها اقامتگاه موتزارت که هنوز پابرجاست و مکان‌های متعددی که معروف‌ترین آهنگ‌هایش را در آنجا خلق کرده است، دیدن کنید.

 

نشویل:

نشویل پایتخت ایالت تنسی است و یکی از پایتخت های موسیقی جهان است که بسیاری از هنرمندان بزرگ موسیقی کانتری، شگفتی‌های بزرگی در آن ساختند. نشویل بی‌دلیل شهر موسیقی نامیده نمی‌شود! این شهر سرزنده یکی از تأثیرگذارترین شهرهای موسیقی در جهان است؛ به گونه‌ای که از زمان تأسیس تاکنون به تولید موسیقی پرداخته است.

صدها مکان برای تماشای موسیقی زنده در این شهر وجود دارد که بسیاری از موسیقیدانان مشهور کار خود را از آنجا آغاز کرده‌اند. این شهر به دلیل هنرمندان مشهور کانتری همانند جانی کش و … که اثر خود را در این شهر به جا گذاشته‌اند، شناخته می‌شود.

 

ممفیس (تنسی) :

ممفیس جایی است که می‌توانید خانه الویس پریسلی و زادگاه راک اند رول را پیدا کنید. ژانرهای دیگر موسیقی مانند بلوز، گاسپل و سول نیز در تنسی متولد شده‌اند. هنرمندان سبک سول مانند (بی بی کینگ) و (اوتیس ردینگ) کار خود را از اینجا آغاز کرده اند با این حال این شهر بیشتر از همه برای اینکه خانه الویس پریسلی در آن واقع است، شناخته می‌شود.

 

لندن :

لندن محل تولد بسیاری از اسطوره‌های موسیقی است.

جایی که بیتلز و هنرمندان دیگری مانند «پینک فلوید» بسیاری از موسیقی‌های تعریف کننده دوران خود را ضبط کردند. از دیگر هنرمندان برجسته لندن می‌توان به «کوئین»، «رولینگ استون» و «لد زپلین» اشاره کرد.

 برلین، آلمان

برلین، آلمان، یک شهر موسیقی و یکی از پایتختهای شگفت انگیز موسیقی جهان است.

برلین که به خاطر بسیاری از هنرمندان و نوازندگان بزرگی که در آنجا زندگی می کردند، شهرت دارد، شهری با صحنه موسیقی متنوع است. دیوید بووی سال ها در آنجا زندگی کرد و رکوردهای زیادی را در شهر ثبت کرد. صحنه موسیقی کلوپ/الکترونیک به طور گسترده ای به عنوان بهترین در اروپا شناخته می شود، و در طرف مقابل، صحنه موسیقی کلاسیک آن پر رونق است و سمفونی آن، فیلارمونیک برلین، یکی از بهترین ها در جهان است.

پایتخت موسیقی جهان

نیواورلئانز، لوئیزیانا

خیابان بوربون در نیواورلئان، لوئیزیانا

از نوازندگان خیابانی گرفته تا لوئیس آرمسترانگ و هری کونیک جونیور، نیواورلئان لذت های موسیقی بی شماری را تولید کرده است.

نیواورلئان به عنوان زادگاه جاز شناخته می شود و هنوز هم شهر موسیقی برتر امروزی است. موسیقی جاز از زمانی که در اوایل قرن بیستم پرورش یافت تا امروز، قلب و روح این شهر جنوبی است. کلوپ‌های موسیقی مشهور متعددی در خیابان بوربن، نوازندگان سرزنده خیابانی (که بهترین نوازندگان خیابانی هستند) وجود دارد، جشنواره‌ها و رژه‌هایی که شهر را با موسیقی زنده می‌کنند. نوازندگانی مانند لوئیس آرمسترانگ و هری کونیک جونیور در نیواورلئان شروع کردند!

هاوانا

به‌عنوان مرکز مسلم فرهنگ کوبا، جای تعجب نیست که هاوانا در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و میدان‌های بزرگش، حال و هوای موسیقی قوی‌ای دارد. تأثیرات از مناطق دورتر مانند آفریقا و اسپانیا با ریتم رومبا یکی دیگر از پایتخت های موسیقی جهان است که که در شب های طولانی و گرم تابستان می تپد می آید.

مکان‌هایی مانند: El Gato Tuerto، Salón 1930 Compay Segundo و La Casa de la Música همگی طعمی اصیل از روح آمریکای لاتین را ارائه می‌دهند و اگر به دنبال درس‌های سالسا، بارهای شلوغ یا کافه‌های کلاسیک کوبایی هستید، پس مناطق: La Habana Vieja، Vedado و Miramar زیرا شما نمی توانید پاشنه های خود را از کوبیدن محافظت کنید.

کنش‌های کنونی از هاوانا که ارزش تماشای زنده را دارند عبارتند از: Paquito D’Rivera (جز و بی‌باپ)، Orishas (هیپ‌هاپ و رپ لاتین) و X Alfonso (تلفیقی راک/هیپ‌هاپ).

جهت مطالعه و شناخت معرفی انواع سبک های گیتار کلیک کنید.

توکیو

صحنه موسیقی زنده فعلی توکیو که زمانی محفوظ تنها تئاترهای عروسکی و اپرت ها بود، با مجموعه ای از مکان های پرهیاهو که شما را از “خانه های زنده” مرکز شهر به عرصه های مدرن می برد، چیزی جز قدیمی است. یک چشم.

 

محله‌های: کوئنجی، یویوگی و شیموکیتازاوا دارای انبوهی از مکان‌های داغ موسیقی هستند و انواع هیپسترها و بچه‌های مستقل را می‌توان دید که در طول شب با سبک‌های راک، پانک، جاز و هیپ‌هاپ می‌چرخند. جدای از مکان‌های کوچک‌تر، پارک‌ها و میدان‌های زیادی وجود دارد که به طور منظم کنسرت‌های زنده برگزار می‌کنند که تالار بودوکان و گنبد توکیو از بزرگترین و بهترین‌ها هستند.

 

اگر چه کنسرت‌ها معمولاً با شروع و پایان زودهنگام نمایش، یک گزینه عالی است، اگر در پایتخت هستید و ترکیبی متنوع از گروه‌های محلی و بین‌المللی، سولیست‌ها و دی‌جی‌ها تقریباً هر روز هفته در حال نواختن هستند.

نیویورک

از کافه های جاز و بارهای بلوز گرفته تا کلوپ های زیرزمینی و شبکه های موج نو، هیچ روز کسل کننده ای در شهر وجود ندارد

نیویورک اغلب به عنوان منبعی برای دیسکو، هاوس و هیپ هاپ در نظر گرفته می شود و یکی از پایتخت های موسیقی جهان است که هیچ وقت شهر در آن خاموش نمی شود.

از آهنگ‌های فولکلور و هیپی که از گرینویچ ویلیج، گروه‌های پست پانک مانند اینترپل گرفته تا صداهای گاراژ راک Strokes، Walkmen و Yeah Yeah Yeahs سرچشمه می‌گیرند، نیویورک مرکز موسیقی متنوع و پرهیاهویی است که هیچ نشانه‌ای از توقف در آن دیده نمی‌شود.

امیدواریم از مقاله پایتخت موسیقی جهان لذت برده باشید و منتظر نظرات زیباتون هستیم.

 

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات