مهدی قدیمی مدرس ویلن (ویولن) 

مهدی قدیمی نوازنده و مدرس ویلن (ویولن) 

فارغ التحصیل نوازندگی موسیقی جهانی از دانشگاه هنر تهران

مهدی قدیمی موسیقی را از دوران کودکی با یادگیری سلفژ و تئوری موسیقی نزد مهدی قاسمی آغاز کرد. او از همان دوران یادگیری نوازندگی ویلن (ویولن) را نزد ابراهیم لطفی آغاز کرد و به مدت 12 سال تحت نظر این استاد با ادبیات ویلن (ویولن) کلاسیک به خوبی آشنا شد و رپرتوار خود را تکمیل کرد و دوره های تکمیلی را تحت نظارت دکتر گلریز زربخش سپری کرد.

مهدی قدیمی از تجربیات نوازندگانی چون مازیار ظهیرالدینی و آیدین احمدی نژاد و ژابیز زربخش استفاده کرده و طی همکاری با این نوازندگان و شرکت در کلاس های ایشان آموزه ها و تجربیات خود را گسترده تر کرده است.

ایشان پس از گذراندن این دوره ها در ادامه فعالیت های حرفه ای خود در مستر کلاس های بورکارت تولکه (کنسرت مایستر ارکستر وین)، دکتر سیروس فروغ صاحب کرسی تدریس در کنسرواتوار جولیارد و مستر کلاس ستاره نحوی  و همچنین مستر کلاس زهی آرام تالالیان در تهران حضور فعال داشته است. همچنین ایشان در کلاس های دکتر گلریز زربخش حضور داشته و تحت نظر ایشان به فعالیت های حرفه ای و برگزاری کنسرت می‌پردازند.

ایشان دوره‌های کامل هارمونی، فرم و کنترپوان را نزد اساتیدی چون شریف لطفی، شهرام توکلی، آرمان نوروزی، کارن کیهانی، محمد رضا تفضلی و دکتر امین هنرمند طی کرده اند.

همچنین در زمینه نوازندگی از آموزه ها و تجربیات آیدین احمدی نژاد نوازنده و رهبر ارکستر پارسیان و دکتر ژابیز زربخش بهره برده و در آنسامبل‌های زیاد فعالیت حرفه ای داشته و ادبیات موسیقی مجلسی موسیقی کلاسیک را به روی صحنه برده است.

فعالیت های اجرایی

برنده جایزه اول جشنواره موسیقی جوان در بخش ویلن (ویولن) در سال ۱۳۹۸

برگزاری کنسرت در سالن های رودکی، تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای بهمن با ارکستر های متعدد و همکاری با ارکستر سینفونیا به رهبری مهدی قاسمی به عنوان کنسرت مایستر

و برگزاری کنسرت با این ارکستر در تالار نیاوران به عنوان نوازنده سولیست

برگزاری رسیتال ویلن (ویولن)-پیانو، ویلن (ویولن)-ویلن (ویولن) ، ویلن (ویولن)- گیتار در تالارهای متعدد و اجرای این برنامه ها در فضای آکادمیک موسیقی کشور در دانشگاه هنر تهران

سابقه عضویت در ارکستر زهی پارسیان و همکاری با این ارکستر

 

متد تدریس

مسلط به آموزه ها و مفاهیم پایه  مکتب روس ، مکتب وین و مکتب فرانسه بلژیک و آموزش مفاهیم و تکنیک های نوازندگی ادبیات ویلن (ویولن) کلاسیک که با تدریس کتاب هایی همچون متد سوزوکی و اتودهای استاندارد همچون ولفارت ، کایزر ، کروتزر ، مازاس ، فیوریلو  و در ادامه کاپریس های رد و دنت پیگیری می‌شوند. همچنین بررسی و تدریس رپرتوار استاندارد ویلن (ویولن) کلاسیک و آثار آهنگسازان بزرگ از دوره باروک تا معاصر در دستور کار تدریس قرار میگیرد به نحوی که به شکل درست و آکادمیک مسائل استاتیک و سبک شناسی هر قطعه به شکل صحیح تدریس شود.

ایشان همچنین به علت علاقه به پداگوژی و روش های بهینه آموزش موسیقی در عمل و نظر فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی ای در زمینه روش تمرین و مکاتب نوازندگی ویلن (ویولن) داشته است و در این زمینه آموزه های خود را نزد دکتر ستاره بهشتی پیگیری و کامل کرده اند.  بهره گیری از استانداردها و متد های ارزشیابی مانند abrsm انگلستان از دیگر ویژگی های تدریس ایشان است.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز

ویدیو های استاد مهدی قدیمی