کنسرت هنرجویان موسیقی کودک (ارف)- سوم شهریور 1396

کنسرت هنرجویان ارف آموزشگاه موسيقي چكاد، جمعه سوم شهريور ماه 1396، در فرهنگسراي شفق با حضور خانواده هنرجويان و علاقه مندان هنر موسيقي  برگزار شد.

.در اين كنسرت هنرجویانی در رده سني ٥ تا ١٢ سال، در قالب 3 گروه، با سازهاي بلز، فلوت، زايلوفون، متالوفون و سازهاي كوبه اي، و همراهي پيانو، سنتور و تنبك،  به اجرای قطعات مختلفي در حوزه موسيقي كودك براي مخاطبان پرداختند كه با استقبال خوب علاقه مندان روبه رو شد.

در ابتداي كنسرت و پيش از شروع اجراي موسيقي توسط هنرجويان، حسين قاسمپور موسس و مدير مسئول آموزشگاه چكاد به ايراد سخناني در مورد دلايل برگزاري چنين برنامه هايي از سوي آموزشگاه پرداخت و ضمن تقدير و تشكر از اساتيدي كه ماه ها هنرجويان را براي اين اجرا آماده كرده اند و تشكر از همراهي و همكاري صميمانه خانواده ها به  اثرات ثمربخش كنسرتي كه توسط كودكان در يك فضاي جدي موسيقايي برگزار ميشود اشاره كرد.

وی به بیان اهميت و اولويت  ويژه آموزش كودكان در سياستگذاري هاي  آموزشگاه چكاد پرداخت و برگزاری کنسرتی جداگانه و مستقل از گروه سنی جوانان و بزرگسالان را دلیل این مدعا دانست. وي در خصوص اهمیت کنسرت هنرجویی افزود وقتي كودكان در اركستري كه هر كدام نقش و مسئوليتي به عهده دارند ساز مي زنند و براي كسب نتيجه گروهي مطلوب ساعت ها به تلاش و تمرين مي پردازند، علاوه بر رشد درك  و مهارت هاي موسيقايي و نوازندگي، منجر به بالا رفتن تمركز و اعتماد به نفس و رشد و بلوغ اجتماعي كودكان  خواهد شد.

پس از آن  هر كدام از گروه ها به ترتيببه روي صحنه آمدند و قطعاتي از جمله خوشامد گويي، ساعت،ترن ، شب زده، چك چك باران ،زاغي ،دريا، اي انسانها، دويدم و ديدم،بازي ، خوشحال و شاد و خندان  و …را با سازهاي خود به زيبايي اجرا كردند. پس از اجراي سه گروه موسيقي ارف ، اساتید سازهاي تخصصي  آموزشگاه  در شاخه موسيقي ايراني و كلاسيك به صورت افتخاری برای تماشاچیان و هنرجویان به اجراي چند قطعه موسيقي پرداختند تا کودکان و خانواده ها  با ساز های موسیقی ایرانی و غربی آشنایی بیشتری پیدا کنند و پس از اتمام دوره ارف راحت تر بتوانند ساز مورد علاقه شان را انتخاب كنند.

در پايان  گواهي پایان دوره فارغ التحصيلان دوره آموزش موسيقي كودكان (ارف ) و لوح  تقدیر از هنرجویاني كه در كنسرت به اجراي موسيقي پرداختند توسط مدیرمسئول آموزشگاه و اساتيد به  هنر جویان اعطا شد.

رای بدهید