سعید رضایت- مدرس رهبری گروه کر و آموزش آواز کلاسیک ،آواز پاپ ،صداسازی و سلفژ کلاسیک (غربی)

سعید رضایت مدرس رهبری گروه کر و آموزش آواز کلاسیک ،آواز پاپ ،صداسازی و سلفژ کلاسیک (غربی) 

فارغ التحصیل رشته موسیقی در گرایش آهنگسازی

از سن ۱۳ سالگی موسیقی را با فراگیری ساز سنتور آغاز کرد بعد از 3 سال به دلیل گرایش به آهنگسازی ساز پیانو را به عنوان ساز تخصصی برگزید و هم زمان به آموختن مباحث نظری موسیقی و مبانی آهنگ سازی تحت نظر هنرمندان برجسته این رشته از جمله فرهاد فخرالدینی ، حسین دهلوی ، محسن الهامیان ، شریف لطفی ، هما افسری ، امیر اسلامی ، مصطفی کمال پورتراب ، شاهین فرهت و هوشیار خیام پرداخت. وی همچنین از سال ۱۳۷۸ در زمینه صدا سازی و آواز کلاسیک زیر نظر اساتید این رشته به فعالیت و آموزش پرداخت و شرکت در مستر کلاسهای اساتید مدعو از کشورهای روسیه ، گرجستان ، اتریش ، ارمنستان و … از دیگر فعالیت های ایشان است.

وی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹2به عنوان سرپرست و مربی با گروه کر ارسباران همکاری کرد ،که نتیجه این همکاری برگزاری اجراها و کنسرتهای زیادی در سالن های شهر تهران از جمله وحدت رودکی و ارسباران حوزه هنری ایوان شمس برج میلاد و صدا و سیما و وزارت کشور میباشد سعید رضایت در سال 1392 ارکستر زهی فرهنگسرای ارسباران را راه اندازی و رهبری کرد  و همچنین رهبری گروه هم آوایی بانوان آوای اندیشه که بزرگ ترین گروه بانوان کشور میباشد را بر عهده دارد و همچنین گروه آواهای ماندگار با بیش از 16 سال سابقه اجرا.  ایشان در حال حاضر به عنوان مدرس با دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری می کنند.

سعید رضایت دانش آموخته رشته موسیقی در مقطع کارشناسی است و در زمینه ساخت موسیقی فیلم ، تئاتر و رهبری کر فعالیت مداوم دارد. ساخت موسیقی برای ده ها اثر تئاتر و فیلم کوتاه از دیگر فعالیت های ایشان است و کسب رتبه اول آهنگسازی درجشنواره سراسری تئاتر کشور از موفقیت ایشان در سال ۹۲ می باشد. همچنین شرکت در چندین فستیوال بین المللی در امریکا و اروپا به عنوان اهنگساز تئاتر نیز بخش دیگری از فعالیت های ایشان میباشد. لازم به ذکر است ایشان در سال 94 با حضور در فستیوال بین المللی موسیقی ارمنستان در بخش آواز اکادمیک موفق به کسب مقام دوم شد.

 وی عضو درجه یک خانه موسیقی و از مدرسین وزارت ارشاد و همچنین عضو کانون مدرسین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیش از 15 سال سابقه تدریس است. 

همچنین ایشان کارشناس موسیقی منطقه 7 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران میباشد و مدیر مسئول کانون موسیقی منطقه هفت شهرداری تهران.

در سال 98 به دعوت از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران گروه کر این دانشگاه را پایه گذاری کرد که تمرینات و دوره های آموزشی این گروه در شرایط شیوع کوید همچنان به صورت مجازی و آنلاین ادامه دارد. وی همچنین رهبر گروه کر کودک و نوجوان فرهنگسرای خانواده(شفق) میباشد. تدریس و همکاری با ده ها اموزشگاه موسیقی درجه یک در تهران به عنوان مدرس همچنین فرهنگسراهای ارسباران ، اندیشه ، فردوس ، نور ، اشراق ، آفتاب ، رسانه ، انقلاب و….  از دیگر فعالیت های ایشان است.

در سال 1398رهبر میهمان ارکستر ملی نغمه باران شدند که نتیجه این همکاری برگزاری کنسرت بزرگی همراه با گروه بانوان آوای اندیشه در تالار وحدت در سال 98 بود.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز