موسیقی کودک ارف

مربیان موسیقی کودکان (ارف)

مریم کتابی

شنبه، دوشنبه و سه شنبه

شهرزاد افشار

چهارشنبه

در علم موسیقی متدهای گوناگونی جهت آموزش هنر موسیقی به کودکان، پدید آمده است . از جمله این روش ها متد کارل ارف (موسیقی دان آلمانی 1895-1982) است که چون اولین متدی بود که در ایران  به منظور آموزش به کودکان به کار گرفته شد،آموزش موسیقی کودکان در ایران به ارف موسوم گردید. علاوه بر متد ارف، متدهای دیگری از جمله سوزوکی،کدای و … نیز وجود دارند که علیرغم کارآمدی، از شهرت کمتری در ایران برخوردارند.

آموزشگاه موسیقی چکاد بر مبنای روش ارف و با به کارگیری متدهای موجود و کارآمد دیگر و با تکیه بر دانش آکادمیک و تجربه های ارزشمند آموزشی اساتید مجرب این رشته، دوره های آموزشی موسیقی کودکان (ارف) را برای هنرجویان 4 تا 12 سال برگزار می کند.

از هنگدرام چه می دانید ؟

 در کلاس های آموزش موسیقی کودکان (ارف) با تکیه بر عناصری از جمله بیان، آواز، ریتم و حرکت، مهارت های شنیداری و همچنین  رفتاری کودکان و حس زیبایی شناسی آنان به وسیله هنر والای موسیقی تقویت می شود.

در این کلاس ها، کودکان با فراگیری نوازندگی سازهایی ملودیک از جمله انواع بلز ها،  زایلوفون ها و متالوفون ها و همچنین فلوت ریکوردر (که همگی آنها از لحاظ سهولت  صدادهی، ساختار ساز و طرز نواختن بر مبنای فیزیک کودکان ساخته شده اند) به فراگیری علوم مقدماتی موسیقی از جمله شناخت نام و صدای نت ها، اجرای ملودی های طبقه بندی شده و اجرای ریتم های ساده و ترکیبی می پردازند.

(جهت مشاهده عکس ها بر روی تصاویر کلیک بفرمایید.)

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *