علیرضا راستین فر – مدرس تار و سه تار و آواز سنتی (کلاسیک ایرانی)

استاد علیرضا راستین فر  مدرس تار و سه تار و آواز سنتی (کلاسیک ایرانی) 

علیرضا راستین فرعلیرضا راستین فرآهنگساز، نوازنده، مدرس وى تار را نزد استادان هوشنگ ظریف، محمدرضا لطفى و کیوان 

ساکت فرا گرفت.

راستین فر نزد استاد ظریف، ردیف موسى خان معروفى و قطعات کلاسیک موسیقى ایرانى شامل قطعات على اکبر شهنازى، جلیل شهناز، درویش خان، رکن الدین خان مختارى، على نقى وزیرى، فرامرز پایور و دیگران را به پایان برد و موفق به اخذ دستخط تأییدیه از آن استاد بزرگوار شد. 

همچنین نزد استاد لطفى، ردیف میرزا عبدالله و تصانیف قدیمى را فرا گرفت و قطعات حسین علیزاده، یوسف فروتن، سعید هرمزى، درویش خان، و صبا را نزد مسعود شعارى آموخت. ایشان نزد کیوان ساکت قطعات على نقى وزیرى را نواخت. راستین فر تنبور را نیز نزد استاد مرادى و یکى از شاگردان وى فرا گرفت و با ردیف آوازى و ظرائف خوانندگى نزد آقایان شیخ الاسلام، رامبد صدیف، حاتم عسگرى فراهانى آشنا شد و موفق به اخذ دستخط تأییدیه از او گشت. همچنین نزد ارشد طهماسبى، قطعات قدیمى، جدید، تصانیف، قطعات حسین علیزاده و ردیف‌هاى استاد عبدالله دوامى و میرزا عبدالله را گذراند، و ردیف‌ به همراه قطعات حبیب سماعى را نزد مجید کیانى نیز آموزش دید. 

به عنوان محقق موسیقى، راستین‌فر ردیف رامبد صدیف را آوانگارى نموده، در ثبت ردیف موسیقى ملى ایران در یونسکو همکارى کرده و آثار درویش خان را جمع‌آورى و تدوین نموده است. به عنوان نوازنده و آهنگساز، وى در کنسرت‌هاى مختلفى در داخل و خارج ایران و آلبوم‌هایى چون در «مسیر فصل‌ها»، «گمگشته»، «حکایت عشق» و «شب و خاموشى»، نوازندگى و آهنگسازى نموده است. 

به عنوان مدرس موسیقى، در آموزشگاههاي معتبر موسيقي مشغول فعاليت ميباشد. روش تدریس او فایل‌بندى ردیف-دستگاهى بر اساس دوره هاى مبتدى، متوسط و عالى است که شامل تصانیف، رنگ‌ها و چهارمضراب‌ها است. وى همچنین در کلاس هاى خود با توجه به محتوى واقعى و روح ردیف، به تحلیل ردیفِ سازى و آوازى و دانگ‌هاى مشترک پرداخته و شاگردانش را با تاریخ و فلسفه موسیقى بیشتر آشنا مى کند.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز

ویدیو های استاد علیرضا راستین فر