دوره های بازی و موسیقی

شهرزاد افشار

پنجشنبه

 در هنگام تولد،حجم مغز نوزاد به اندازه یک چهارم اندازه مغز او در بزرگسالی است یعنی مغز هر انسان در لحظه تولد تنها 25 درصد از رشد خود را انجام داده

این رشد مغزی در سه سال اول تولد به سه برابر می رسد و به نوزاد امکان دریافت حدود 900 داده ی اطلاعاتی و پردازش و ذخیره آن را در مغز می دهد.چنین رشدی بیشترین ارتباط را با میزان و کیفیت تعاملات فرد با محیط و تجربه های مختلف او دارد . در این رشد مهم تر از اندازه مغز ارتباطات سلولی و پیچیدگی هایی هست که در ساختار عصبی مغز  به واسطه آموزش ها و تجربیات محیطی ایجاد می شود.

هر داده اطلاعاتی و هر پردازش موجب تشکیل و برقراری رابطه عصبی جدیدی در ساختار مغز شده و با شبکه های قبلی هم پیوند میخورد . ایجاد هفتصد ارتباط عصبی مابین نرون ها در هر ثانیه،شبکه ای انبوه از ارتباطات عصبی مابین نرون ها در هر ثانیه ، شبکه ای انبوه از ارتباطات بین نرونی را به وجود می آورد .

تجربیات و آموزش ها در این سالهای اولیه، به خاطر روند ویژه رشد مغز بسیار ماندگار میباشد و بیشترین تاثیر را در آموزش های بعدی و چگونگی کارکرد مغز در بزرگسالی دارد.

این آموزشها و تجربیات در کودکان با دو شیوه اساسی مستقیم و غیر مستقیم و به صورت کلامی و غیر کلامی،با روش هایی مدون و تحت روند نمودار رشد،توسط افراد متخصص در بالاترین کیفیت خود قابل انتقال میباشد و خانواده ها به سبب نداشتن امکانات و ابزار و اطلاعات کافی در این زمینه تنخا بخش اندکی از این نیاز های پرورشی را به کودک خود منتقل مینمایند.

لزوم رسیدن به مهارتهای« کلامی – رفتاری – اجتماعی» و «احساسی – عاطفی» از یک سو ، و تواناییهای «ذهنی – حرکتی» و «دیداری- شنیداری» از سوی دیگر، متخصصین حوزه کودک را بر آن داشته تا از ابزارها و تکنیک هایی چند بعدی و چند روش شناخته منظوره در جهت رسیدن به بالاترین سطوح آموزش ، در کمترین زمان ممکن بهره جویند.

در این راستا «کارگاه های ویژه کودک و موسیقی و بهره جویی از تکنیک های روانشناسی ، بهترین روش شناخته شده برای رسیدن به این هدف می باشند.

در این کارگاه ها،مربی با استفاده از تکنیک های تلفیقی به کودک دریافتن روابط مابین امکانات ذهنی – حرکتی متداول در زندگی عادی و اشکال پیچیده این اعمال در فعالیت های خاص نظیر نوازندگی  آواز کمک کرده و با بهره  گیری از متدهای مدرن به آموزش و پرورش ابعاد آموزش نیافته و مفعول جسم و ذهن و روح کودک میپردازد.

کارگاه های کودک و موسیقی، همچنین دوره مقدماتی و ابتدایی مناسبی را جهت آماده سازی کودکان،جهت شرکت در کلاس های تخصصی موسیقی کودک (ارف) فراهم می نماید.

این کارگاه ها در رده سنی سه ساله تا پنج ساله،با عنوان «کارگاه های بازی و موسیقی» تشکیل می شوند و همانطور که قبلا گفته شد بهترین زمینه را برای پرورش استعداد ها و همچنین ایجاد بستری مناسب جهت بالا برتوان یادگیری کودکان در کلاسهای بعدی ممکن میسازند.

 لازم به ذکر است شما می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان آموزشگاه موسیقی چکاد و مشاوره با اساتید متخصص در زمینه آموزش موسیقی کودکان، دوره مناسب برای فرزند خود را انتخاب نمایید.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز

پرسش و پاسخ 0

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *